I. Postanowienia ogólne
1.1. Witryna internetowa pod adresem www.prawdziwewina.pl jest prowadzona przez „ERA WINA Sp. z o.o. ” z siedzibą przy ul. Ogrodowej 22, 55-020 Turów.
1.2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Witryny pod adresem www.prawdziwewina.pl (zwanej dalej: Witryną), która służy do prezentacji towarów oraz usług (np. opakowania prezentowe, szkolenia z wiedzy o winie, kursy enologiczne) znajdujących się w ofercie „ERA WINA Sp. z o.o. ” – (zwanej dalej: Sprzedawcą), do umieszczania informacji i artykułów dotyczących win (m.in. produkcji, odmian, gatunków i klasyfikacji win) oraz do obsługi prowadzonej przez Sprzedawcę stacjonarnej sprzedaży detalicznej wysokogatunkowych win, wybranych innych produktów spożywczych i akcesoriów związanych z konsumpcją wina, do składania i ewidencjonowania Zamówień.
1.3. Sprzedawca posiada ważne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży zawierających od 4,5% do 18% alkoholu nr I/6-B-5/2024 z dnia 06.03.2024 r. wydane przez Wójta Gminy Żórawina na podstawie ustawy z 26 października 1982 o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1286, 1893, 1916.). – koncesja na punkt sprzedaży.
1.4. Miejscem zawierania umów sprzedaży jest punkt sprzedaży położony w 55-020 Turów, przy ulicy Ogrodowej 22, tel. 668 152 626, e-mail: kontakt@prawdziwewina.pl
1.5. Witryna przeznaczona jest dla osób, które ukończyły 18 lat.
1.6. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
1.7. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
a) zasady korzystania z Witryny;
b) zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w Witrynie;
c) warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji Towarów w Sklepie;
d) warunki i zasady składania drogą elektroniczną albo telefoniczną zamówień na zakup Towarów w Sklepie.
1.8. Korzystanie z Witryny jest możliwe pod warunkiem spełnienia niezbędnych wymagań technicznych umożliwiających współpracy]ę z systemem teleinformatycznym obsługującym naszą Witrynę.
1.9. Przed rozpoczęciem korzystania z Witryny należy zapoznać się z jej regulaminem. W przypadku braku akceptacji Regulaminu w całości lub w części, Sprzedawca prosi o niekorzystanie z Witryny.
1.10. Korzystającym z Witryny zakazuje się dostarczania treści o charakterze bezprawnym, wulgarnym, obrażającym i zniesławiającym kogokolwiek, a także dokonywania bez zgody Sprzedawcy jakiejkolwiek ingerencji w treści zawarte w Witrynie.
1.11. Umieszczanie na Witrynie ocen i komentarzy dostępne jest tylko dla zarejestrowanych Użytkowników posiadających Konto na Witrynie.
1.12. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Witryny (dolny Pasek Menu) oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
1.13. Użytkownik zobowiązany jest w szczególności do:
a) nieprzekazywania za pośrednictwem Witryny treści zabronionych przez treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
b) korzystania z Witryny w sposób nie zakłócający funkcjonowania domeny www.prawdziwewina.pl,
c) niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie za pośrednictwem Witryny nieprawdziwej informacji handlowej (spam).
1.14. Sprzedawca może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z niektórych funkcji Witryny, a w szczególności z możliwości składania Zamówień lub dodawania komentarzy lub opinii, w tym też może usunąć lub zablokować Konto Użytkownika, w przypadku naruszenia przez Użytkownika Regulaminu, a w szczególności, gdy Użytkownik:
a) podał w trakcie rejestracji lub składania Zamówienia nieprawdziwe dane, w szczególności odnośnie wieku Użytkownika;
b) dopuścił się naruszenia zobowiązań określonych w pkt. 1.13. Regulaminu.
1.15. Użytkownik, którego konto zostało usunięte lub zablokowane zgodnie z punktem poprzedzającym Regulaminu, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
1.16. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu, komunikatów i danych, w związku ze świadczonymi usługami, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych za pośrednictwem Witryny.
II. Definicje
a. Sprzedawca – Dane firmy;
b. Witryna – witryna internetowa znajdująca się pod adresem www.prawdziwewina.pl;
c. Sklep – punkt sprzedaży położony w 55-020 Turów, ul. Ogrodowa 22;
e-mail: kontakt@prawdziwewina.pl
d. Towary – towary prezentowane na Witrynie;
e. Klient – każdy klient zamawiający Towary;
f. Konsument – osoba fizyczna, która nabywa Towar od Sprzedawcy w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
g. Użytkownik – każda osoba odwiedzające Witrynę;
h. Rejestracja – proces zakładania konta przez Użytkownika na Witrynie, wiążący się z podaniem danych osobowych;
i. Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Użytkownika, który zarejestrował się na Witrynie;
j. Gość – Użytkownik niezarejestrowany, który dokonuje Zamówień za pośrednictwem Witryny;
k. Sklep online – strona na Witrynie, na której przedstawione są informacje na temat danego Towaru czy usługi, w celu dokonania jego zamówienia;
l. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
III. Warunki dokonywania zamówień
3.1. Warunkiem dokonania Zamówienia za pośrednictwem Witryny jest podanie niezbędnych informacji do realizacji Zamówienia lub dokonanie Rejestracji, oraz zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu jak też akceptacja Regulaminu przez Użytkownika.
3.2. Złożenie Zamówienia odbywa się poprzez dodawanie do koszyka zamówień wybranych przez siebie produktów i usług. Zamówienia mogą być składane także telefonicznie pod numerem 0048668152626. Wszystkie umowy sprzedaży powstałe na postawie zamówień są zawierane i realizowane w należącym do Sprzedawcy punkcie sprzedaży położonym w 55-020 Turów przy ul. Ogrodowej 22 (sklep stacjonarny).
3.3. Złożone zamówienie przez Klienta jest dostępne do odbioru w sklepie stacjonarnym, lub dowożone pod wskazany przez niego adres, po złożeniu przez Klienta następującego oświadczenia – „Upoważniam w Swoim imieniu firmę kurierską do odbioru ze sklepu stacjonarnego zamówionego towaru i dostarczenia pod adres doręczenia. Tym samym wyrażam zgodę aby osoba dostarczająca mogła sprawdzić czy jestem osobą pełnoletnią i trzeźwą.”
3.4. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje na adres e-mail podany podczas procesu składania Zamówienia (Klient składający Zamówienie jako Gość) lub zapisany w zakładce Konto (Klient zarejestrowany), potwierdzenie przyjęcia Zamówienia oraz szczegóły dotyczące Zamówienia. Dokument z numerem zamówienia: RO/numer/miesiąc/rok
3.5. Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia w ciągu 1 dnia roboczego od chwili jego otrzymania. W przypadku, gdy Zamówienie zostało złożone w sobotę, niedzielę lub dzień świąteczny, Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia w pierwszym kolejnym Dniu Roboczym.
3.6. Odmowa przyjęcia zamówienia nastąpi wówczas, gdy:
a) towar jest niedostępny w magazynie Sprzedawcy;
b) podane przez Klienta dane są niekompletne, błędne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości;
c) klient nie odebrał Towarów objętych poprzednim Zamówieniem;
d) pojawiły się zdarzenia losowe, na które Sprzedawca nie miał wpływu.
3.7. Sprzedawca może również, w terminie 2 dni roboczych skontaktować się z Klientem przy użyciu adresu e-mail albo numeru telefonu podanego podczas procesu składania zamówienia (Klient składający Zamówienie jako Gość) lub zapisanego w zakładce Moje konto (Klient zarejestrowany) i:
a) poinformować Klienta o wydłużonym terminie realizacji Zamówienia na dany Towar/Towary, wskazując równocześnie jaki jest to termin – jeżeli Klient w ciągu trzech Dni Roboczych nie zaakceptuje wydłużenia terminu realizacji Zamówienia, wówczas Zamówienie jest anulowane,
b) zweryfikować prawidłowość podanych przez Klienta w Zamówieniu danych, jeżeli budzą one uzasadnione wątpliwości odnośnie ich poprawności,
c) wyjaśnić ewentualne wątpliwości dotyczące szczegółów złożonego przez Klienta Zamówienia.
3.8. Jeżeli kupujący z pewnych przyczyn nie jest wstanie odebrać osobiście swojego zamówienia w sklepie, firma kurierska na życzenie klienta odbierze zamówiony towar ze sklepu i dostarczy mu go. Wydanie towaru będzie możliwe tylko po weryfikacji pełnoletności i trzeźwości zamawiającego. Dostawy będą realizowane tylko po zaksięgowaniu przedpłaty lub przesłaniu dowodu zapłaty na podstawie wystawionego dokumentu zamówienia.
3.9. W sklepie stacjonarnym płatności gotówką lub kartą. Do każdego zrealizowanego zamówienia wystawiony zostanie paragon imienny lub na życzenie klienta imienna faktura Vat i przesłany drogą mailową.
3.10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń dotyczących ilości zamawianych Towarów i wartości Zamówień, Klient zostanie poinformowany o takich ewentualnych ograniczeniach przed potwierdzeniem zamówienia złożonego przez Klienta.
3.11. Zarejestrowany Klient jest zobowiązany do informowania Sprzedawcy o każdorazowej zmianie adresu e-mail lub numeru telefonu, dokonując aktualizacji danych po zalogowaniu się do Konta.
IV. Ceny i formy płatności
4.1. Wszystkie ceny prezentowane na Witrynie są cenami brutto (zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami) i wyrażone są w złotych polskich. Ceną wiążącą jest cena podana na Witrynie przy Towarze w chwili składania Zamówienia.
4.2. Zapłaty za zamówiony Towar Klient może dokonać według swojego wyboru za pośrednictwem jednego z poniższych sposobów:
a) osobiście przy odbiorze Zamówienia w Sklepie „PRAWDZIWE WINA”, ul. Ogrodowa 22, 55-020 Turów (kartą lub gotówką);
b) przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy ( ERA WINA Sp. z o.o.) w Banku Santander S.A. o numerze konta: 68 1090 2398 0000 0001 4484 2832
Z podaniem numeru zamówienia: RO/numer/miesiąc/rok
W przypadku dostaw towar będzie gotowy do odbioru lub wysyłki po zaksięgowaniu na koncie kwoty zamówienia albo przesłaniu potwierdzenia przelewu na maila: zamowienia@prawdziwewina.pl
4.3. W przypadku zwrotu towaru Sprzedawca wystawi paragon korygujący lub dla firmy faktury korygującej.
4.4. Sprzedający ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży, w przypadku nie dokonania zapłaty przez Klienta, w ciągu 5 dni roboczych, od momentu potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
V. Odbiór
5.1. Klient zobowiązuje się do odbioru zamówionego Towaru w puncie sprzedaży położonym w
55-020 Turów, przy ul. Ogrodowej 22, w dni robocze w godzinach 9:00 – 12:00 lub 17.00 – 19.30.
W sobotę w godzinach 11.00 – 14.00. Klient odbiera Towar osobiście w sklepie.
5.2. Towaru gotowy jest do odbioru w kolejny dzień roboczy po wysłaniu klientowi na maila potwierdzenia przyjęcia zamówienia w postaci wystawionego dokumentu: RO/numer/miesiąc/rok
Na podstawie powyższego dokumentu wydawany jest towar do odbioru. Sprzedawca uprawniony jest do sprawdzenia pełnoletności i trzeźwości osoby odbierającej Towar.
5.3. W sytuacji, w której zamówione Towary nie zostaną odebrane w terminie 5 dni przez Klienta Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży.
VI. Prawo odstąpienia od umowy
6.1. Z zastrzeżeniem pkt. 6.4. Regulaminu poniżej, Konsument może w terminie 14 dni od dnia realizacji Zamówienia odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia znajduje się TUTAJ.
6.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Rekomendowanym przez Sprzedającego sposobem odstąpienia od umowy jest przesłanie wypełnionego formularza mailowo na adres: kontakt@prawdziwewina.pl albo wysłanie go listem na adres:
Prawdziwe Wina, ul. Ogrodowa 22, 55-020 Turów.
6.3. Do oświadczenia, o którym mowa w punkcie powyższym, Konsument powinien dołączyć dowód zakupu Towaru, lub w inny sposób udokumentować zakup Towarów.
6.4. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do następujących Towarów:
a) ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia;
b) dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu opakowania nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, lub ze względów sanitarno-epidemiologicznych;
c) naruszonych, zmienionych fizycznie w odniesieniu do ich pierwotnego stanu, np. uszkodzona etykieta, czy zniszczona banderola na butelce;
d) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli (produkty pod własne zamówienie).
6.5. Zamawiający ma obowiązek zwrócić Towary, których dotyczy oświadczenie o odstąpieniu od umowy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy też odesłanie Towarów przed jego upływem.
6.6. Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towarów, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania Towaru do Sklepu na adres:
PRAWDZIWE WINA
ul. Ogrodowa 22
55-020 Turów
6.7. Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 10 dni roboczych (w przypadku przelewu) od otrzymania od Konsumenta oświadczenia o całościowym lub częściowym odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone Towary, po wcześniejszych oględzinach zwróconego Towaru. ODSTAPIENIE OD UMOWY
6.8. Przed odstąpieniem od umowy, Konsument nie może dokonać otwarcia towaru albo doprowadzić do jego uszkodzenia, zniszczenia, zabrudzenia itp.
6.9. Uprawnienie do odstąpienia od umowy przysługuje także Zamawiającemu, jeżeli Sprzedawca nie zachował zgodności Towaru z umową.
6.10. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, jeżeli zawarł on umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (jako przedsiębiorca).
6.11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy sprzedaży jeżeli w terminie 5 dni od przesłania potwierdzenia przyjęcia zamówienia, Klient nie dokonał zapłaty za objęte tym Zamówieniem Towary.
VII. Reklamacje
7.1. W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową, po jego wydaniu, Klient ma prawo złożyć reklamację.
7.2. W celu rozpatrzenia reklamacji Klient powinien dostarczyć Towar do Sklepu wraz z dowodem zakupu.
7.3. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 7 dni od daty złożenia jej przez Klienta.
7.4. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę listownie, emailem lub telefonicznie przy wykorzystaniu danych kontaktowych podanych przez Klienta w reklamacji.
7.5. Zwrot pieniędzy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji nastąpi niezwłocznie po przekazaniu Klientowi informacji o pozytywnym sposobie załatwienia reklamacji.
VIII. Prawa autorskie
8.1. Autorskie prawa majątkowe do graficznych elementów zamieszczonych na stronie www.prawdziwewina.pl, wyglądu i kompozycji tej strony oraz opisów, artykułów i publikacji, stanowiących utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, są chronione przepisami prawa autorskiego i nie mogę być wykorzystywane bez uzyskania pisemnej zgody „ERA WINA Sp. z o.o. ”.
IX. Polityka cookies witryny Prawdzwie Wina
9. 1. Witryna działa w oparciu o technologię plików „cookies”. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Są one nieszkodliwe dla komputera, użytkownika i jego danych.
9.2. Pliki cookies wykorzystujemy między innymi w celu monitorowania ruchu użytkowników na stronie oraz opracowywania statystyk, które umożliwiają dostosowanie treści serwisu oraz personalizowania reklam do potrzeb użytkownika oraz prawidłowego funkcjonowania niektórych elementów serwisu.
9.3. Na naszej witrynie wykorzystujemy następujące pliki cookies:
a) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;
b) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień.
9.4.Użytkownik w każdej chwili może wyłączyć cookies wybierając odpowiednie ustawienia na przeglądarce, jednak należy pamiętać, że w takim przypadku korzystanie z wszystkich funkcjonalności portalu może nie być możliwe.
X. Postanowienia końcowe
10.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu będą komunikowane Użytkownikom na stronie internetowej www.prawdziwewina.pl i będą wymagały każdorazowej akceptacji Użytkownika wyrażonej przez Użytkownika przed złożeniem zamówienia. Zmieniony lub zmodyfikowany Regulamin ma moc wiążącą, po spełnieniu pozostałych warunków przewidzianych prawem, jedynie dla stosunków prawnych powstałych po wejściu w życie zmian lub modyfikacji.
10.2. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014 r.) oraz innych odpowiednich ustaw.
10.3. Wszelkie wątpliwości wynikające z interpretacji Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający zgodność niniejszego Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.