I. ZWROTY
1.1. Z zastrzeżeniem pkt. 1.4. Regulaminu poniżej, Konsument może w terminie 14 dni od dnia realizacji Zamówienia odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia znajduje się TUTAJ.
1.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Rekomendowanym przez Sprzedającego sposobem odstąpienia od umowy jest przesłanie wypełnionego formularza mailowo na adres: kontakt@prawdziwewina.pl albo wysłanie go listem na adres:
Prawdziwe Wina, ul. Ogrodowa 22, 55-020 Turów.
1.3. Do oświadczenia, o którym mowa w punkcie powyższym, Konsument powinien dołączyć dowód zakupu Towaru, lub w inny sposób udokumentować zakup Towarów.
1.4. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do następujących Towarów:
a) ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia;
b) dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu opakowania nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, lub ze względów sanitarno-epidemiologicznych;
c) naruszonych, zmienionych fizycznie w odniesieniu do ich pierwotnego stanu, np. uszkodzona etykieta, czy zniszczona banderola na butelce;
d) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli (produkty pod własne zamówienie).
1.5. Zamawiający ma obowiązek zwrócić Towary, których dotyczy oświadczenie o odstąpieniu od umowy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy też odesłanie Towarów przed jego upływem.
1.6. Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towarów, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania Towaru do Sklepu na adres:
PRAWDZIWE WINA
ul. Ogrodowa 22
55-020 Turów
1.7. Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 10 dni roboczych (w przypadku przelewu) od otrzymania od Konsumenta oświadczenia o całościowym lub częściowym odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone Towary, po wcześniejszych oględzinach zwróconego Towaru. ODSTAPIENIE OD UMOWY
1.8. Przed odstąpieniem od umowy, Konsument nie może dokonać otwarcia towaru albo doprowadzić do jego uszkodzenia, zniszczenia, zabrudzenia itp.
1.9. Uprawnienie do odstąpienia od umowy przysługuje także Zamawiającemu, jeżeli Sprzedawca nie zachował zgodności Towaru z umową.
1.10. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, jeżeli zawarł on umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (jako przedsiębiorca).
1.11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy sprzedaży jeżeli w terminie 5 dni od przesłania potwierdzenia przyjęcia zamówienia, Klient nie dokonał zapłaty za objęte tym Zamówieniem Towary.
II. REKLAMACJE
2.1. W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową, po jego wydaniu, Klient ma prawo złożyć reklamację.
2.2. W celu rozpatrzenia reklamacji Klient powinien dostarczyć Towar do Sklepu wraz z dowodem zakupu.
2.3. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 7 dni od daty złożenia jej przez Klienta.
2.4. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę listownie, emailem lub telefonicznie przy wykorzystaniu danych kontaktowych podanych przez Klienta w reklamacji.
2.5. Zwrot pieniędzy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji nastąpi niezwłocznie po przekazaniu Klientowi informacji o pozytywnym sposobie załatwienia reklamacji.